“Een moment geduld alstublieft…”

Callcenter Medewerkers als Antwoordservice

Waarschijnlijk heeft u het al regelmatig meegemaakt, een receptioniste die u vertelt: “Een moment geduld alstublieft, ik ga even kijken of er iemand aanwezig is.” Of erger nog, urenlang in de wachtrij staan in de hoop iemand te kunnen spreken. De bereikbaarheid van uw organisatie is van cruciaal belang in dit soort situaties. Als klanten u niet kunnen bereiken, zoeken ze verder… En zonder klanten, geen inkomsten.

Een logische vraag is dan ook: “Hoe zorg ik ervoor dat de telefoon áltijd wordt opgenomen?” Als specialist in telefonie begrijpen wij als geen ander dat ook u en uw collega’s wel eens willen focussen op belangrijk werk of een gesprek met een klant. In dit artikel leggen we u dan ook graag uit hoe u ervoor kunt zorgen dat uw telefonie tip top in orde is en u tóch de concentratie kunt pakken die u nodig heeft!

Bereikbaarheid en aandacht

Elk inkomend telefoongesprek kan belangrijk zijn; een klant met een dringende vraag, een klacht of misschien zelfs wel een nieuwe klant! Wanneer hun telefoontje niet beantwoord wordt, loopt u het risico om uw bedrijfsimago te schaden. Daarnaast is het ook van belang dat te telefoontjes van uw (potentiële) klanten met tijd en aandacht worden beantwoord. Een haastig antwoord is niet fijn en zal opgemerkt worden. Kortom, bereikbaarheid en aandacht voor het telefoongesprek zijn van cruciaal belang voor het imago van uw organisatie.

Natuurlijk is er ook een andere kant van het verhaal. U en uw medewerkers hebben helaas niet altijd tijd om continue bij de telefoon in de buurt te zijn en dat is meer dan logisch. Er zijn een hoop andere taken die uitgevoerd moeten worden en zo nu en dan is het tijd voor rust (om vervolgens weer productief te zijn natuurlijk).

De oplossing? Een antwoordservice!

Hoe dat werkt? Dat leggen wij u graag uit! Simpel gezegd neemt een antwoordservice de telefoontjes aan die u zelf niet kunt beatwoorden. De callcentermedewerker achter deze antwoordservice maakt een ticket aan waarin hij of zij noteert wat de vraag van de klant was en onderneemt zo nodig actie. Hoe vaak en hoe snel uw bellers worden doorgeschakeld bepaalt u zelf. Dit kan handmatig, standaard of bijvoorbeeld na drie keer overgaan. Op deze manier zorgt u er dus voor dat uw klanten áltijd te woord worden gestaan en u nooit een telefoontje hoeft te missen. Win-win!

De antwoordservice van telNEX

Bij telNEX heeft u de mogelijkheid uw telefooncentrale geheel naar wens in te richten. Naast een scala aan functies die standaard inbegrepen zijn, bieden wij ook een mogelijkheid tot een antwoordservice. Dus staat uw telefoon roodgloeiend? Is iedereen binnen uw organisatie in gesprek? Of heeft u gewoon even een momentje maximale concentratie nodig? Geen stress! telNEX zorgt ervoor dat er altijd iemand klaar zit om uw klanten te woord te staan.

Bereken de prijs van uw telefooncentrale hier, ontdek de mogelijkheden en mis nooit meer een telefoontje met de antwoordservice van telNEX.

Recommended Posts