Vergroot de klanttevredenheid van uw organisatie met een wachtrij

Visuele wachtrij van mensen

In de wacht staan, we kennen het allemaal. Wachten is nooit leuk en daarom is het des te belangrijker dat die wachtrij zo effectief en efficiënt mogelijk wordt ingezet. De telefooncentrale van telNEX zorgt er met een scala aan opties voor dat de wachttijd van uw bellers maximaal verlicht wordt. In dit artikel leest u alles over de mogelijkheden binnen een wachtrij en de manier waarop deze functies de klanttevredenheid binnen uw organisatie vergroten.

Een wachtrij

Een wachtrij, het klinkt simpel en het lijkt vanzelfsprekend, maar dat is het niet. Eén of meerdere wachtrijen zorgen ervoor dat u een onbeperkt aantal telefoongesprekken op kunt vangen. Echter, kunnen we helaas niet iedereen tegelijk te woord staan. Daarom kan het voor organisaties met een hoge piekdrukte heel handig zijn om een wachtrij in te stellen. Dit zorgt ervoor dat klanten op de hoogte worden gesteld van de drukte en de eventuele wachttijd die hierbij komt kijken.

Klanttevredenheid vergroten

Nu horen we u denken: ‘Maar hoe vergroten we de klanttevredenheid dan precies?’ Klanten ervaren graag een hoge mate van controle. Vinden uw klanten de wachttijd te lang? Geef ze dan de mogelijkheid om later teruggebeld te worden. Met één druk op de knop kunnen bellers ervoor kiezen om teruggebeld te worden zodra alle lijnen binnen uw bedrijf weer vrij zijn.

Besluit een beller toch om definitief uit de wachtrij te stappen? No worries! Bij telNEX heeft u de mogelijkheid gemaild te worden met de gegevens van de bellers die u niet te woord kon staan. Zo kunt u de beller op een later tijdstip te terugbellen; dat is service van de hoogste plank! Geef klanten dus de touwtjes in handen en u zult zien dat de klanttevredenheid binnen no time vergroot wordt.

Daarnaast wordt de wachttijd verlicht met een leuk muziekje naar keuze en wordt de positie van de beller in de wachtrij regelmatig benoemd. Zo weet de beller waar hij of zij aan toe is en dat maakt de wachttijd een stuk verdraagzamer.

Een antwoordservice

Wilt u nog een stapje verder gaan dan alleen het effectief inzetten van een wachtrij? Dan is een antwoordservice misschien iets voor u! Een antwoordservice is een overkoepelend woord voor een groep externe callcenter medewerkers die klaar zitten om uw klanten te woord te staan. Ideaal wanneer u zelf niet altijd in de gelegenheid bent. U kunt, wanneer u maar wilt, telefoontjes doorschakelen naar deze externe partij en zij zullen uw klant vervolgens te woord staan. Wilt u meer weten over de voordelen van een antwoordservice? Lees alles over de mogelijkheden in dit artikel.

Kortom, genoeg redenen om over te stappen naar telNEX en zo’n geavanceerde telefooncentrale te implementeren! Bereken de prijs van uw telefooncentrale hier of vraag een geheel vrijblijvende offerte aan! Natuurlijk zit er ook een team vol ervaren en enthousiaste experts klaar om u advies te geven bij het maken van de juiste keuzes. Dus bent u nieuwsgierig naar de mogelijkheden binnen uw organisatie? Twijfel dan niet en neem gerust contact met ons op, wij helpen u graag verder! 

Recommended Posts